top of page
Search
  • pnielm

ABS מחשב

Updated: Mar 9, 2022

הי.

מיום ליום הרכבים נהיים מתוחכמים, מורכבים ועם זאת חסכוניים, נקיים ובטיחותיים יותר ויותר.

אחת ממערכות הבטיחות המרכזיות ברכב הינה מערכת ה ABS.

בעבר, מערכות ה ABS - "מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה" נועדה רק לטובת סיוע בבלימה. בעת עצירת חזקה או עצירת חירום, המערכת נועדה למנוע נעילת הגלגל ובשל כך להביא להחלקה בבלימה. על ידי מערכת מבוקרת מחשב. בעת לחיצה על דוושת הבלם במקרה חירום, מחשב ה ABS יביא למצב של

מניעת החלקה ואיפשור המשך השליטה בהיגוי ובבלימה, על ידי דגימה רציפה של מהירות הגלגלים והשוואתה למהירות כלי הרכב. אם מזוהה מצב חריג של האטה במהירות הגלגל שאינה תואמת את ההאטה במהירות הרכב, מתבצעים ניתוקים רגעיים של הבלם, כדי לחדש את גלגולו במהירות הרגעית הרצויה.

עם ההתקדמות הטכנולוגית בעולם הרכב, השתפרה גם מערכת ה ABS והתווספה לה פונקציה לעזרה גם בהאצה או בסיבוב, כלומר המערכת "תתקן" אובדן שליטה במצב של האצה ולא רק האטה. זוהי מערכת ה ESP - Electronic Stability Program, מערכת בקרת יציבות.


למערכת ה ABS חשיבות עליונה בבטיחות האקטיבית של הרכב ונסיעה ללא ABS או עם תקלה ב ABS פוגעת משמעותית בבטיחות הרכב ולכן אין להקל ראש כאשר מטפלים במערכת זו מומלץ להגיע למומחים. אצלנו מאבחנים, מתקנים ומשפצים את כל סוגי ה ABS ולנו נסיון רב שנים בתיקון מחשב ABS ובכל המרכיבים של המערכת.

בהגעה אלינו לתיקון ניתן לחסוך משמעותית בעלויות התיקון ע"י אבחון מדוייק ותיקון כל רכיבי המערכת אצלנו במעבדה בצורה המקצועית ביותר והמנעות מהחלפת חלקים יקרים שלא לצורך.





באם מתעוררת אצלכם בעיה, אתם מוזמנים לפנות אלינו לבדיקה.


בברכה, צוות המחוון



14 views0 comments
bottom of page